Att resa

Ibland så får jag känslan av att jag vill ut och resa. Då menar jag inte att jag vill åka till Thailand och ligga på stranden utan mer ut och se världen. Bara åka dit man känner för och se vad som händer. Det vore trevligt.

Jag har aldrig riktigt brytt mig om att se saker, Eiffeltornet till exempel. Det kan jag leva utan. Det jag känner mig intresserad av är erfarenheten. Att ha varit ute i världen, sett att den faktiskt finns där. Jag har varit utanför Norden två gånger i mitt liv. Jag känner mig lite instängd faktiskt, men samtidigt inte. Jag har det gött här hemma, men det vore kul att få lite erfarenheter med.

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

