Potential

Jag har tagit studenten, äntligen. Efter 12 år av skola så har jag äntligen tagit studenten! Synd bara att jag gick en någorlunda värdelös linje. Nu ska jag tillbaka till hösten och läsa till lite extra ämnen på komvux. Jag fick faktiskt ganska så bra betyg så jag behöver inte läsa upp något, jag vill bara läsa till lite intressanta ämnen. JAG vill göra det, JAG bestämmer om jag ska göra det eller inte. Det blir lite annorlunda attityd då tycker jag. Ingen tvingar mig göra det, jag har bara mig själv att bevisa någonting för.

Jag har alltid haft svårt att koncentrera mig på skolan, jag har aldrig brytt mig. Nu känns det som att jag faktiskt vill prestera någonting, jag vill riktigt anstränga mig för att få bra betyg i de ämnen jag har valt. Jag vill anstränga mig men inte för att få bra betyg i sig, jag vill anstränga mig för att visa att jag faktiskt kan anstränga mig. Jag vill skicka mina komvux betyg med MVG i Matte, Svenska, Fysik och Psykologi till alla lärare som tyckt att jag måste ändra mig. Som försökt ändra mig, som försökt få mig att bli mer ambitiös. Alla de lärare som sagt att jag måste rycka upp mig NU annars kommer det inte fungera. Alla de lärare som jag har sagt att jag kommer anstränga mig när jag behöver det och framför allt när jag vill. Alla de lärare som suckat och gått därifrån medan de tänkte på hur synd det kommer vara om mig, synd på all potential och framför allt hur synd det kommer vara när jag inser att de hade rätt.

För alla de lärare som försökt ändra på mig och min älskade attityd så ska jag bevisa att jag faktiskt kan.

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

