Barndomsminnen

Jag vill börja skriva ner mina minnen. Lite som en dagbok antar jag. Jag känner inget större behov av att skriva ner sådant som händer dag för dag, men när jag tänker tillbaka på när jag var yngre så känns väldigt mycket av det jag tänker på luddigt. Jag har inte särskilt många uppenbara barndomsminnen men då och då så poppar det upp minnen från när jag var yngre och det känns roligt att fortsätta komma ihåg dem, för de försvinner väldigt snabbt igen. Det kanske är detta jag borde spendera min sommar på? Att hitta tillbaka till mina barndomsminnen, de känns viktiga, av någon anledning.

Jag vet inte varför men det känns som att mina minnen kommer att bli på riktigt om jag skriver ner dem. Det känns som att jag kommer hitta dem på riktigt, inte bara luddigt. Jag tror att jag kommer komma ihåg dem på riktigt.

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

