Eldtankar

Jag har så mycket jag vill säga till världen. Så mycket jag bara vill få ut och kanske till och med få lite respons på. Det är inte alltid särskilt intellektuella saker, det är inte alltid särskilt logiska saker. Det är inte ens alltid humana saker. Ibland har jag hemska saker att berätta. De bara finns där, tankarna menar jag. Jag vill bara berätta dem för världen och se hur världen reagerar.

De senaste dagarna har jag verkligen känt av hur mycket jag vill berätta, skriva ner. Spontana tankar om livet, om döden och allt där i mellan. Oftast så kommer det någonting och sätter stopp för mig. Jag kanske börjar tänka på någonting annat. Det är kanske någonting jag behöver göra. Det är svårt att hitta tillbaka efter det. Jag brinner för att skriva. Jag brinner korta och värdefulla lågor. Släcks lågan så är det svårt att sätta fyr igen men det gör ingenting. Det tänds så många lågor, hela tiden. Jag tänker så mycket och så brett. Jag vet att mina tankar kommer tillbaka lika snabbt som det tänds nya. Jag vill bara inte låta allihop brinna ut.

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

