Bloggbegär!

De senaste månaderna så har jag haft fem stycken rss feeds i min läsare. Det har varit avslappnande. Innan jag drog ner så hade jag kanske 40 – 50 olika. De var kvar från tiden då jag var riktigt inne i hela grejen med att göra hemsidor. Det kom ut ett par hundra inlägg om dagen så jag kände att jag inte ville eller orkade hålla mig uppdaterad såpass mycket. Jag är dålig på att filtrera, så det blir att jag läser allt.

Dessa fem bloggar jag läst ifrån har varit rätt så lagom men ibland blir det lite tomt. Liksom ingenting att göra men jag antar att eftersom Sommar i P3 har börjat dra igång igen så har jag gott om saker att göra.

Mot bättre förstånd så har jag börjat fylla på min lilla lista igen, med en hel del politik. Det är val till hösten och jag vill vara väl insatt i vad jag lägger min röst på. Jag är väldigt säker på att det kommer bli Pirat Partiet, en dag ska jag skriva om varför. Jag har i alla fall lagt till ett par politiskt relaterade feeds.

Man hör ofta hur ointressant det är att läsa om folk som bara skriver om sitt liv, jag håller med. Det gör jag verkligen. Egentligen, hur intressant kan det vara att läsa vad folk gjort under dagen? Teoretiskt sett så håller jag med, fy fan vad trist det är. Ändå sitter jag och läser ett par sådana bloggar. Bykalle, Alex Schulman och min goda vän Saras blogg. Och inte nog med det, jag vill ha mer! Politiskt involverade bloggar är bra, men de går inte riktigt upp emot vad folk äter till frukost och hur!

Jag hoppas jag kan hitta ett par riktigt intressanta bloggar som fyller båda mina begär!

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

