Scenskräck

När jag stod i duschen så fick jag en liten uppenbarelse. Jag vill att folk ska läsa den här bloggen. Jag vill att folk ska vilja finna mina tankar och funderingar intressanta nog att de kan tänka sig lägga fem eller tio minuter om dagen till att läsa en eller två av mina inlägg. Jag tycker det vore kul. Men som jag tidigare har nämnt så hanterar jag inte den situationen särskilt bra. Jag vill kunna hantera situationen bra. Jag vill kunna bli läst OCH känna att jag kan skriva precis vad jag vill, när jag vill och hur mycket jag vill. Jag vill inte känna press över vad jag ska skriva eller hur mycket. De senaste dagarna har jag pressat ut en hel del inlägg men jag vill inte behöva känna att jag måste göra det.

Jag har en fråga och jag hoppas att jag kan få den besvarad. Hur kan jag både slappna av och bara skriva samtidigt som jag försöker att inte visa upp det jag skriver för världen? Jag vill ju faktiskt visa upp det, jag vill att folk ska läsa det. Jag vill bara inte känna pressen av att folk läser det. Hur hanterar man det?

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

