Anonym nationalitet

Ibland kan jag tycka att det är lite tråkigt att Sverige är ett såpass litet land. Nio miljoner människor är inte så många om man kollar på länder så som USA, Kina eller till och med Storbritannien.

En skillnad jag tänker när jag föreställer mig att jag bor i till exempel Spanien är att bland deras 46 miljoner människor så är man anonym. Samtidigt så känns det som att man är en del av något större.

Att tillhöra någonting samtidigt som man är anonym.

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

