Digital kasterering

Min far jobbar som fotograf och behöver ladda upp bilder till företaget han jobbar åt. Eftersom vi bor ute på landet så har vi inga fiberlinor här vilket innebär att när han kommer hem ifrån jobbet så tar han upp all bandbredd vi har under en rätt så lång tid, oftast tre till fyra timmar. Under den tiden så finns det inte mycket att göra. Har jag tur så har jag någon serie att se på. Har jag otur så sitter jag helt enkelt av tiden, vad jag gör då har jag faktiskt ingen aning om.

Nu för tiden så är man väldigt beroende av internet. Sociala nätverk så som Facebook är någonting som vi är väldigt vana vid idag. De bara finns där och alla använder dem. Bankerna håller även på att förflytta sina tjänster till internet allt mer och mer. Snart kommer vi att vara lika vana vid att sköta våra bankärenden via internet som våra mor- och farföräldrar är att gå in på banken och fylla i papper.

Att skäras av från internet, permanent, känns som en ganska så allvarlig sak att göra. Jag hoppas att våra politiker känner likadant.

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

