Tabu

Jag hatar ordet Tabu. Egentligen hatar jag innebörden, ordet tabu låter lite mysigt tycker jag. Framför allt så hatar jag när man inte kan prata om saker för att det är tabu, eller när man inte får göra saker, som egentligen är ofarliga, på grund av att de tabu. Fast egentligen så är det nog mest att inte få prata om saker som är tabu som stör mig. Jag menar, tabu är ingen naturlag direkt. Det är en samhällsnorm. Till slut måste någon bryta normerna för att samhället ska utvecklas.

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

