Vad jag är

Jag har inte många problem. Jag är en kille som mår bra. Jag oroar mig inte över vad andra tycker och jag känner mig nöjd med mig som person. Fast ett problem har jag. Det känns som att mitt liv inte är på väg någonstans. Jag som person räcker inte till för att leva ett vuxet liv. Jag har inget jobb. Jag är för skoltrött för att plugga vidare. Jag har inte särskilt mycket fritidsaktiviteter.

Mitt enda problem är att jag är inte känner mig bra nog för vuxenvärlden.

Jag har alltid haft en väldigt slapp attityd till det mesta. Det brukar lösa sig. Efter 19 år av saker som löser sig så börjar det gå åt helvete. Jag är rejält odisciplinerad. Jag kan inte plugga för jag är för lat. Jag letar inte upp något jobb för jag behöver inte.

Egentligen så behöver jag något. Egentligen så vill jag leva ute i vuxenvärlden. Jag vill sluta spela datorspel och jobba åtta timmar om dagen. Komma hem till min underbara flickvän som även hon varit och jobbat. Hem till vår lägenhet, eller ännu bättre, vårt hus. Jag vill umgås med mina vänner. Jag vill inte sitta vid min dator och chatta med mina vänner. Jag vill göra saker. Gå på middag med Marie, sova i ett tält en regnig natt mitt ute i skogen. Jag vill inte vara en tjock och lat man som inte gör någonting med sitt liv. Jag vill göra massor med mitt liv.  Jag vill ha disciplin, jag vill vakna klockan sex varje morgon och gå upp, ta en promenad. Äta en ordentlig frukost innan jag tar bilen till jobbet, eller cyklar kanske?

Jag vill vara den jag är idag men jag vill inte göra det jag gör idag. Jag vill förändra mitt beteende till den jag är, inte den jag verkar vara.

Jag är ingen lat datornörd. Jag är en bergsklättarare.

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

