Mycket-ism

Ibland så tycker jag att en del kvinnor drar feminism lite överstyr. Det blir lite löjligt. Ja, jag tycker att kvinnor överdrivet och framstår som (är?) manshatande. På samma sätt som man borde trycka till män som nervärderar kvinnor så tycker jag att man borde reagera likadant i en motsatt situation.

Och andra sidan så har män haft makten i ett par tusen år nu. Även om det inte är samma män, så kan jag inte annat än att låta kvinnor ha sin revolution en stund innan könsdominansen blir jämnställd igen.

Fast med detta resonemanget så tvingas man lida för saker som man inte själv är ansvarig för, utan gruppen man råkar tillhöra. Arier? Män? Kristna?

Är du någonting av det ovanstående så är du enligt detta resonemanget ansvarig för förintelsen.

Nu vet jag inte riktigt om allt detta hängde ihop, jag har inget manus jag följer direkt. Jag bara skriver det jag tänker. Se det mer som en tankegång än ett påstående.

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

