Idealpanik

I relation till det förra inlägget så vill jag poängtera ut att Katta Kvack har skrivit om viktideal och det är jävligt bra skrivet!

Ideal är alltid ett problem, egentligen. Jag bor just nu hemma, jag har inget jobb och jag har inget körkort. Jag är lycklig ändå. Fast när man är 19 år gammal så ska man tydligen ge sig ut i världen, skaffa jobb, bo i lägenhet, ligga med tjejer och supa sig dyngrak.

Jag har flickvän sedan fyra år tillbaka och jag är nykterist. Jag passar inte in särskilt bra i det idealet. Jag säger inte detta för att låta bitter. Jag vet inte varför jag säger detta egentligen. Jag bara säger det.

Jag lider faktiskt inte av att jag varken jobbar, super eller horar runt. Jag mår bra nu och det är faktiskt så jag vill att det ska vara. En dag kommer jag flytta ut, jag kommer må bra då med.

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

