Mitt egna jag

Amber Pacific

Jag har alltid velat skriva en bok. Eller. Det känns synd att säga alltid, men ända sedan jag ”fann” skrivandet.

Fast vad skriver man? Jag är ingen hejare på att skriva berättelser. Jag vill nog skriva någonting inspirerande. En inspirerande självbiografi. Då uppstår ju problemet, ingenting i mitt liv känns tillräckligt ”stort” för att man ska skriva en bok om det.

Och andra sidan, mitt liv är mitt liv. Jag är en människa. Min utveckling som människa känns ju faktiskt ganska unik.

Fast jag blir nästan lite rädd då. Ska jag skriva om mina inre tankar och om mitt innersta jag, i en bok. Ska andra läsa om det? Det känns faktiskt lite skrämmande.

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

