Framtid

Det är många gånger som jag har funderat på att göra karriär av mitt skrivande. Jag har fyra års mer eller mindre aktivt hobbyskrivande på nacken. Jag borde kunna göra någonting av det.

Lite halvt off topic, jag borde göra ett arkiv med allt jag skrivit. Fast med lite bortfiltrering då. Jag har skrivit en hel del skit med.

Det finns en sak som jag faktiskt är riktigt stolt över, en dikt jag skrev för fyra år sedan ungefär.

Det känns lite fult att referera till allt bloggande jag gjort och säga att jag borde göra karriär av det men jag menar inte riktigt som det verkar. Jag vet att det jag skriver här har oerhört lågt värde för någon annan än mig själv.

En sak som jag har lärt mig på dessa fyra åren är att det inte spelar någon roll hur duktig jag är på att skriva ifall jag inte har någonting att berätta. För lite mer än ett år sedan så trodde jag att jag hade någonting att berätta men det höll inte i sig särskilt länge, varken skrivandet eller ämnet. Jag försökte skriva medan jag gjorde och jag tappade helt enkelt viljan till att fortsätta göra.

Jag är dock stolt över den bloggen, jag tog ett stort steg med den.

Det finns mycket att lära sig men det jag behöver mest är disciplin. Jag har hemsk disciplin.

Men en dag, då ska jag lära mig det med.

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

