Framtidsanalysav mig

Jag har inte riktigt förstått idealet med ”den hårt arbetande amerikanen”, en man som jobbar hårt varje dag i 40 år för att försörja sin familj på ett jobb han hatar, på ett jobb som sliter ut honom.

Jag har sett mig själv i två olika scenarion, antingen så har jag känt att jag inte passar in, att jag helt enkelt inte klarar av att arbeta, försörja mig själv.

Sedan så har jag sett mig själv på ett jobb som jag älskar, på ett jobb som jag genuint har talang för.

Det första är väl mer av en produkt från tre år på elprogrammet i gymnasiet samt lite mindre än ett år av sabbat.

Det andra är väl snarare tvärt om, det är så jag ser på min framtid under mina korta inspirationsperioder.

Idag så kan jag faktiskt se mig själv på ett vanligt jobb. Jag har också en helt annorlunda självsäkerhet, ett annat tänk.

Det känns mer naturligt att söka jobb, inte lika stort och läskigt.

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

