Mitt projektarbete

Så jag har en del idéer på vad jag skulle kunna göra. I ett par olika sektioner. Jag har egentligen två talanger här i livet. Datorer och att skriva. Så om man då ska slå ihop dessa två talanger så ska jag skriva om datorer helt enkelt. Klappat och klart!

För tre-fyra år sedan. Innan jag tappade intresset helt för att fixa och dona med min dator. Jag kan fortfarande, inga problem, men jag har anslutit mig till den överväldigande skaran som bara vill att grejerna ska fungera. Sedan så har jag bytt till Mac med, det var Windows som jag höll på så mycket med.

Samtidigt så har jag funderat på om jag vill starta upp allt det här igen. Hela datorlivet, just nu så har jag inget datorliv även om det verkar så från utsidan. Slackerliv skulle jag vilja kalla det. Om jag startar upp mitt datorliv så är det relevant att skriva om datorer, men innan dess så får jag lägga den idéen på hyllan.

Skriva är nog någonting som jag skulle vilja göra, det känns inspirerande och väldigt avslappnat jämfört med hur jag har det nu.

Så vad ska jag skriva om? Här är en lista på de saker jag gör om dagarna.

  • Spelar Heroes of Newerth
  • Tränar och coachar basket
  • Vikarierar på en låg och mellanstadieskola samt fritids
  • Är med Marie
  • Hjälper till lite smått hemma
  • Slösurfar
  • Ser på film

Utav de sex ämnena så kan jag få ut tre saker, tre lite större ämnen att skriva om, att hitta på någonting om.

  • Film, jag kan skriva om film, kritisera, rekommendera eller vad som helst. Någonting om film, som att det inte finns tillräckligt mycket sidor där ute som handlar om film.
  • Samhällesvetenskap, eller vad man nu ska kalla det. Politik, framförallt. Det som känns svårt här är att jag helt saknar högskoleutbildning och den enda utbildning jag har i samband med detta är Samhällesvetenskap A från gymnasiet. Men kanske.
  • Mig själv, mitt liv. Den stora frågan här är dock, vill någon läsa om mig? Och om någon vill det, kan jag skriva någonting intressant om mig själv? Kan jag dela med mig på ett intressant sätt?

Så där har vi det, ett par idéer om ett kommande projekt i mitt liv.

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

