Social utspridning

Det skulle vara intressant att ha en sida för hela mitt liv, bilder, musik, blogginlägg, filmer och så vidare. Jag skulle kunna göra en sådan sida men det känns som att man tappar så mycket då, för varför inte använda de verktyg som finns tillgängliga?

  • Spotify och Last.fm, för musik
  • Flickr, för bilder
  • Digg, för länkar
  • Tumblr eller WordPress, för blogginlägg
  • Facebook och Twitter, för kontakter
  • MyEpisodes, för serier

Det känns så splittrat, jag skulle vilja ha allt på samma. Det kanske skulle kunna gå? Länkar, blogginlägg och bilder är ju enkla att samla här på WordPress men musiken går inte riktigt att hålla koll på, inte på samma sätt.

Ifall jag flyttar till en egen domän och installerar ett eget wordpress så skulle jag kunna samla ihop väldigt mycket, även musik, på samma ställe. Är dock inte säker på om jag vill göra det.

Ska man bojkotta Facebook? Så mycket får jag inte ut av Facebook ändå. Det facebook har är ju kontakten med alla människor, fast frågan är ifall man vill hålla kontakten med så många av dem? Jag rensade bort en del här om månaden, kontakter det vill säga, men jag vet inte, dem man verkligen vill hålla kontakten med håller man väl kontakten med?

Kanske ska kolla upp hur det skulle bli att hosta en egen blogg med tillägg och allt, men jag gillar det här på wordpress.com, det är rätt anonymt med. Inte anonymt anonymt men det är liksom, lite avsides från alla jag känner. Det är lättare att skriva då.

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

