Tummen upp eller ner för film?

Nu har jag suttit här hela dagen och läst meningslösa saker, tittat på meningslösa bilder och spelat meningslösa spel.

Ser ni trenden? Meninglöst är nyckelordet. Jag har ett litet komplex när det gäller meningslöshet, i alla fall meningslöshet för min egen del. Jag har en liten bild av saker som är meningslösa, att sitta och slappa i solen till exempel, det är inte meningslöst. Att sitta framför datorn och se på roliga bilder, oerhört meningslöst.

Musik tycker jag inte är meningslöst. Inte film heller. Det känns viktigt, åtminstone musik. Film ser jag på och jag gillar film, men det kategoriseras in med meningslöst på ett sätt. På ett annat sätt så är det faktiskt en passion jag har, att se på film, och att förneka sin passion är fel, eller?

Jag har fått in en idé i huvudet, som jag tidigare sagt (många gånger, förmodligen) så har jag fått minimalismfnatt och det är där mycket av mina ideal grundar sig. Jag läste om minimalism på zenhabits.net och bilden som han ger av minimalism inkluderar inte film. Så därav har jag en idé att ifall jag ska ta in minimalism som en livsstil så passar inte min kärlek för film in.

Samtidigt så behöver jag inte följa strikta regler utan jag kan skapa min egen minimalism, det är en del av vad minimalism (och de flesta livsstilar) handlar om, och på så sätt kan jag ju ha kvar mitt filmtittande.

Det jag tror stör mig med filmtittandet är hur slappt det blivit, o-organiserat. Jag gjorde en lista förra året där jag skrev upp alla serier jag sett, en bra idé tycker jag. ska jag göra samma sak med filmer kanske?

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

