Fiktion eller inte

Jag har alltid haft svårt för att skriva fiktion. Jag tror jag vet varför. Fast när frågan har kommit upp så har jag alltid ljugit och sagt att det är för att jag har så dålig fantasi, fast det kanske jag har men det är inte poängen. Jag har alltid varit rädd för vad andra ska tycka om det.

Jag har aldrig fullhjärtat vågat visa det för någon, jag har aldrig vågat visa upp vad JAG själv hittat på. Det känns så oerhört personligt.

Men en dag, då skulle jag vilja skriva fiktion.

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

