Inspiration i kreation

Jag fick lite av en uppenbarelse idag. Jag satt och skrev ett brev innan idag, till Marie. Det är nämligen vår årsdag imorgon, vår femte sådan. Ett kärleksbrev skulle man väl kunna säga att det är. I alla fall så fick jag en sådan ofantlig lust att fortsätta skriva. Dock så hann lusten försvinna då jag ”renskrev” texten för hand. Marie får så sällan se saker jag skriver för hand, eftersom jag i stort sätt aldrig skriver för hand, så jag tyckte tt det vore romantiskt att ge henne ett handskrivet brev istället för ett mail eller något trist.

I alla fall så kom jag underfund med att det kan vara oerhört inspirerande att skriva. Så om jag känner att jag inte har inspiration så kan jag ju sätta igång och börja skriva, bra va?

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

