Nätverkskris!

Jag skulle vilja spara alla mina bilder online någonstans, på ett nätverk. Jag har börjat bli lite anti-facebook. Jag var inne på att ha allting där men jag vet inte riktigt. Den senaste tiden så har det känts som att Facebook bara är en massa skit. Visst alla man känner finns där, men så nära kontakt har jag inte med dem och så intressant är det inte att läsa alla sofistikerade statusuppdateringar.

Flickr? Ja, det kanske vore någonting. En viktig del är att jag vill ha ordentlig koll på vilka som kan se bilderna. Inte för att jag vill dölja dem, inte för att jag faktiskt kommer att dölja dem utan snarare för att jag vill KUNNA göra det. Den stora nackdelen är att ingen jag känner hänger på flickr. Fast det kanske är en bra sak?

Jag har varit rätt inne på Path under de senaste månaderna men det är lite samma problem där, jag känner inga på det nätverket och Path är verkligen, verkligen inte den sortens nätverk som man ”raggar” fram lite vänner på. Man hittar inte ens andra människor där!

Sista alternativet, Google+. Fast det finns problem där med. Det är i stängd beta just nu och det är inte lätt att få tag på invites! Men det är i så fall det jag är mest taggad på. Det verkar ha lite det där som Path har när det gäller ”straightforwardness” (<- nytt ord!) som Facebook saknar.

Kanske ska ta och slänga upp det på Flickr helt enkelt?

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

