Börja blogga, på riktigt

Igår så skapade jag en todo list, på den listan så skulle jag komma fram till hur jag ville blogga. Svenska eller engelska? Tech eller filosofi-flum? WordPress eller programmera egen? Om wordpress, eget tema eller default tema? Om eget tema, ta ett färdigt tema och modifiera det eller bygga egen från scratch?

Jag har i alla fall svar på ett par av frågorna. En svensk blogg om tech. Fast inte en sådan där opersonlig blogg utan en lite mer, varm och personlig blogg, som handlar om tech.

Jag var lite inne på att skapa och hålla igång flera olika bloggar men det känns lite väl ambitiöst så jag ska hålla mig till en. Tanken är även så att jag ska ha kvar denna och här så skriver jag det som inte riktigt passar in någon annanstans så det kommer förmodligen att bli ganska så glest med inlägg, inte för att det vore särskilt annorlunda från hur det är nu.

Just nu så skriver jag inte tillräckligt mycket. Jag behöver skriva mycket mer. Idag så hade jag tänkt skriva en del. Inte om någonting speciellt. Bara skriva. Kanske kan jag komma på ett par frågor, besvara dem och börja om? Tänkte att jag lägger upp allt här med.

Korrläsa, det är någonting jag aldrig har gjort, just wing it, liksom. Det är kanske ingen jätte bra idé. Jag måste börja korrläsa det jag skriver. Det händer rätt ofta när jag kollar tillbaka ett par år på saker jag har skrivit att jag hittar stavfel, grammatikfel eller helt enkelt en massa bullshit jag inte vill ha sagt.

Så jag har en del att jobba på, men det är väl bara att sätta igång?

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

