Min första kärlek

När jag gick i trean, eller var det fyran? Jag kommer inte ihåg riktigt. Då var jag kär i en tjej som heter Cecilia och jag tror att hon tekniskt sett var den första personen som jag var kär i. Jag kommer ihåg att jag samtidigt tyckte om en annan tjej, båda gick i min klass, som heter Sara. Och rent tekniskt sett så är väl dessa två tjejer de första jag någonsin varit kär i.

När jag var 14, i åttan, så träffade jag Marie och jag skulle nog säga att hon är min första kärlek, på riktigt. Marie är jag för övrigt tillsammans med och har varit de senaste fem åren.

Att säga att Sara och/eller Cecilia (kommer faktiskt inte ihåg i vem som var först, har för mig att det var samtidigt) är min första kärlek känns lite fel. Vid 10 års ålder har man kanske ingen koll på vad kärlek är. Det har man kanske inte heller vid 14 men nu, vid 20 års ålder. Nu hoppas jag att jag har lite insikt i vad det verkligen är och det känns inte rätt att beröva det jag och Marie har från att hon skulle vara min första kärlek.

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

