Vem är jag?

Jag heter Viktor Edholm och jag är en datornörd. Jag sattes framför en dator när jag var tre men blossade inte ut förren vid 12 års åldern. Sedan dess så har jag testat på allt en hel del av vad som fanns tillgängligt. Jag har gjort hemsidor, spelat spel, byggt banor till spel, programmerat c++, prestandaoptimerat min dator. Listan kan bli lång. Poängen är att jag är en datornörd.

Under de senaste sex åren så har jag även sysslat en del med bloggande och skrivande i allmänhet. Detta är någonting som jag vill ta vara på men inte lyckats med, än.

När jag var tolv så började jag som sagt med hela nördkulturgrejen och i samma veva så gjorde jag min första hemsida, en om mig hemsida, 20mb stor med dåligt photoshoppade bilder på Harry Potter och Warcraft 3 hjältar. Under de senaste åtta åren så har jag sakta men säkert lärt mig mer och mer. Under de fyra senaste åren så skulle jag vilja påstå att jag har kunnat producera åtminstånde duglig kod. Nu förtiden så påstår jag mig riktigt duktig.

Egentligen så skulle jag vilja flytta hemifrån, jag bor nämligen hemma hos mina föräldrar, men jag har ingen fast inkomst utan plockar kanske in ungefär 5,000 i månaden, vilket är lite svårt att leva någorlunda väl på. Kanske borde jag nöja mig med att leva på existensminimum? Jag känner i alla fall att det är dags.

Men vad definerar mig som person? Jag vill tro att jag är en moralisk person. En person som gärna tacklar dilemman med starka moraliska åsikter. En person som står upp för vad jag tror är rätt. En person som gärna tar en smäll eller två för sin integritet och sina principer.

Jag är rädd att det som definerar mig är bristen på disciplin, osammanhängande åsikter och konflikträddhet. Jag är rädd för att vara ett får i hagen istället för ett lejon på savannen.

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

