Mitt nördiga drömliv

Om jag ser fram fem år i livet så skulle jag vilja bo i en trea, kanske inte inne i Göteborg eller någon liknande stor stad men lite centralt sådär. Marie vill gärna bo litet och budget, gärna en liten etta. Jag delar inte hennes ekonomiska förnuft utan jag vill nog ha en lite större lägenhet, måste inte vara en trea men åtminstånde en två eller en stor etta.

Jag vill jobba med datorer, just vad jag vill jobba med är inte helt viktigt. Jag är ganska så öppen för förslag så sätt. Jag skulle kunna utveckla hemsidor, eller en specifik hemsida och bygga en blogg, ett community eller kanske någon slags utbildningsportal? Jag skulle kunna programmera spel eller applikationer. (även om jag snarare tror på webb applikationer än desktop applikationer) Support, helt klart någonting jag skulle kunna jobba med. Konsult kanske? Egen företagare? Ja tack.

Fast jag har aldrig sett mig själv som en person som lever i sitt arbete, oftast inte i alla fall. Min fritid har alltid haft väldigt hög prioritet hos mig. Det kanske är därför jag har haft så pass läskigt hög frånvaro i skolan, jag har alltid velat vara hemma och göra det jag velat göra.

När jag bor själv (med Marie) så har jag alltid sett mig själv som väldigt strukturerad. Jag kan vara väldigt pedantisk så rent materialistiskt sett så kommer jag nog vara strukturerad. Vanemässigt så har jag inte varit lika stark, snarare tvärt om, men när jag väl flyttat hemifrån så ser jag mig själv med rutiner, goda rutiner. Bra matvanor och mycket konditionsträning. Jag har alltid varit fascinerad av konditionsträning, det har alltid representerat hälsa för mig. Styrketräning? Inte riktigt lika mycket, kanske eftersom jag är naturligt stark, inte överdrivet men lite lagom, och där med så är det ingenting märkvärdigt med det.

Så mitt nördiga drömliv. Ironiskt nog så ser jag inte så mycket datoraktivitet i det livet, inte utanför arbetet. Jag ser mycket tid med Marie, mycket tid utomhus och mycket böcker.

Det här inlägget postades i Nu. Bokmärk permalänken.

Kommentera

